Detall article

Revista Reptes

Preu: 5,00€

Experiència de formació i aplicació del pla de suport conductual positiu de centre en un institut-escola

Autors: Rosa M. Molina, Pilar Raja

Keywords: suport conductual positiu, Inclusió educativa, Conducta social, Formació

El marc conceptual i normatiu d’un sistema inclusiu per a tots els infants i joves implica el reconeixement de la diversitat com un fet universal i situa la necessitat de garantir les oportunitats d’aprenentatge en qualsevol context educatiu. Uns dels aspectes fonamentals per assegurar les condicions òptimes de l’entorn per afavorir l’aprenentatge de tots els alumnes està relacionat amb la conducta social  i el benestar emocional del centre i l’aula. Davant la complexitat dels entorns educatius i la necessitat de sostenir els aprenentatges ens cal plantejar enfocaments diferents que permetin un canvi de mirada davant les conductes problemàtiques i afavoreixin l’aplicació  de sistemes preventius i positius. El suport conductual positiu (SCP) és un d’aquests sistemes amb bona solidesa empírica que actua a nivell de centre, aula i alumnes concrets. L’objectiu d’aquest article és descriure el procés de formació i implementació del sistema SCP a l’Institut Escola Mar Mediterrània de Mataró i aportar elements de reflexió i debat que ajudin a les propostes de futur.