Detall article

Revista Reptes

Preu: 5,00€

El Suport Conductual Positiu: una perspectiva diferent per a l’abordatge de les conductes problemàtiques

Autors: Josep Font, David Simó

Keywords: Conducta problemàtica, suport conductual positiu, Sistema de suports diferenciats

Les conductes problemàtiques que presenten els alumnes (amb discapacitat o no) esdevenen una dificultat important per als centres educatius. Aquestes conductes poden posar en perill el benestar físic i emocional dels propis alumnes, dels seus mestres i professors i de les seves famílies. A més, alteren de manera significativa l’entorn d’aprenentatge de l’aula i del centre. En general, aquestes conductes s’han tractat de manera individual i seguint procediments basats en el càstig i les sancions. En els últims anys han aparegut nous sistemes per fer un abordatge diferent al tractament d’aquestes conductes. En concret ens referim al Suport Conductual Positiu (SPC), que a nivell internacional s’està aplicant en molts centres i, a més, disposa d’una base empírica sòlida i àmplia. L’objectiu d’aquest article és fer una breu presentació del SCP, les seves característiques i fonaments, així com dels diversos nivells d’intervenció que els centres educatius han de tenir en compte quan el vulguin portar a terme.