El passat dissabte, 1 de juny, es va concloure la formació sobre l’ensenyament i aprenentatge de la lectura.
Al llarg de les sessions portades a terme, i impartides per diferents formadors i formadores, els i les assistents van poder obtenir de forma teòrica i pràctica les bases que sustenten l’ensenyament-aprenentatge de la lectura, tenint presents tots els components que el conformen. En aquest sentit, es va afavorir el coneixement i pràctica guiada respecte a l’ús de la PACBAL (Prova d’Avaluació dels Components Bàsics de l’Aprenentatge de la Lectura), per a poder brindar, a la posterior pràctica docent de tots i totes elles, unes intervencions reeixides a les casuístiques i necessitats de l’alumnat, sense excepció. Prenent en consideració aquest darrer punt esmentat, cal ressaltar la presència i representació de tres Centres d’Educació Especial (CEE); l’escola l’Estel, l’escola Jeroni de Moragas i l’escola Delta-Espiga, qui van donar a conèixer les formes d’alfabetització en què, diàriament, i des de suports universals, fins a addicionals i intensius, usen per a l’ensenyament de la lectura.
Ha estat, i segons ens corrobora el mateix feedback rebut per part dels i les qui van esdevenir partícips al curs, una formació profitosa i significativa per a la seva pròxima pràctica a l’aula. Entre d’altres, i tenint present que més de la meitat d’aquests i aquestes imparteixen docència a CEE (61,1%), però presents tant a les etapes d’educació infantil, primària com secundària, afirmen que no sols els ha facilitat un major enteniment respecte a les PACBAL i a la deguda interpretació i intervenció d’acord amb els resultats obtinguts, també una forma de conèixer i compartir vies per a l’alfabetització que, des d’un context més universal, fins a més intensiu, possibiliten a tot l’alumnat accedir a la literatura i progressar, en la mesura del possible, en l’aprenentatge de la lectura.